Endret: 20 nov 2019     Opprettet: 29 mai 2019

Borettslaget bytter kabel-TV og bredbåndsleverandør 1. oktober 2019

Borettslaget bytter fra Get til Telenor 1. oktober 2019.

Viktig oppdatering nummer 2!

Eltel starter installasjonen av nytt utstyr lørdag 28. september kl. 09.00. Av praktiske årsaker vil de kutte signalet kl. 07.00, men dette vil komme på plass igjen så snart de er ferdige med installasjonen. De vil holde på hele dagen, så det er bare å ta kontakt med installatørene når de er inne i oppgangen din og avtale når de skal komme innom hos deg.

Dersom du ikke er hjemme denne helgen og heller ikke har avtalt med en nabo at de kan slippe installatøren inn, gjelder fortsatt at du kan kontakte Ørjan Landro (tlf: 91 60 12 53i Eltel for å avtale tidspunkt.

Viktig oppdatering nummer 1!

Telenor har ikke fått levert utstyret som skal installeres i hver leilighet i tide, dermed så blir installasjon av nytt utstyr utsatt. Installasjon vil mest sannsynlig gjøres i helgen, men senest mandag og tirsdag. Dette medfører at du ikke trenger å være hjemme på dagtid på de opprinnelig oppsatte tidspunktene. Dersom utstyret kommer innen helgen vil Eltel installere hos alle som er hjemme i løpet av helgen. Følg med her for mer informasjon.

De som allerede har gjort individuelle avtaler med Eltel om installasjon gjelder tidspunktet fortsatt.

TV og bredbånd

Avtalen med Telenor blir 100kr billigere per andel og inkluderer T-We dekoder (boks II) med T-We grunnpakke, strømmetjenester og app, trådløs ruter og komplett 10 (10 mbps, hastighet 50) bredbånd. Beboerne kan selv velge å oppgradere hastigheten til gunstige priser. Kontakt i så fall Telenors kundeservice, etter 1. oktober.

Installasjon av nytt utstyr

Eltel Networks er de som skal installere nytt utstyr hos oss på vegne av Telenor. Det de skal gjøre er å bytte kontakt i veggen, installere et nytt modem, en ny dekoder til TV og sette opp ny trådløst aksesspunkt. For at de skal få gjort jobben må det være en beboer tilstede som kan låse dem inn i leiligheten for montering av utstyr. Dersom du ikke har mulighet til å være hjemme den oppsatte dagen for montering av utstyr må du gi beskjed til Eltel ved Ørjan Landro (tlf: 91 60 12 53)* eller kundesenteret (tlf: 987 02530) snarest mulig og avtale nytt tidspunkt.

Ny dato kommer! (Opprinnelig dato: Onsdag 25.09 (0800-1600))
Ernst Sars vei 1

Ernst Sars vei 3

Gjøas vei 7

Gjøas vei 9

 

Ny dato kommer! (Opprinnelig dato: Torsdag 26.09 (0800-1600))

Ernst Sars vei 5

Astrups vei 16

Astrups vei 18

Astrups vei 20

 

Ny dato kommer! (Opprinnelig dato: Fredag 27.09 (0800-1600))

Gjøas vei 5

Boalths vei 8

Boalths vei 10

Boalths vei 12

 

Retur av gammelt utstyr

Hver leilighet vil motta en ferdig frankert returlapp i posten fra Get, denne brukes til innlevering av utstyr, her er mer informasjon om retur av utstyr.

 

Om det er spørsmål om den nye avtalen, kan styret kontaktes på borgernes@styrerommet.net.

*Ørjan er bortreist 2.-6. september, så da må dere ta kontakt med kundesenteret i stedet.